Enova Handel
Moduł Handel umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży, zakupu, ofertowania, ewidencji zamówień i obsługi magazynu.
Podstawowe funkcje modułu obejmują:
- tworzenie kart towarowych i usługowych,
- definiowanie cen i tworzenie cenników,
- przechowywanie informacji o kontrahentach, bankach i urzędach,
- wystawianie dokumentów handlowych i magazynowych.
Moduł jest zintegrowany z Ewidencją Środków Pieniężnych, która uzupełnia go w zakresie rozliczeń z kontrahentami, a także z Ewidencją Dokumentów i Rejestrem VAT.
Cennik
Karta towaru zawiera takie informacje jak:
- kod
- nazwa,
- stawka VAT,
- jednostka miary
- listę kodów kreskowych,
- listę alternatywnych jednostek miary z przelicznikami na jednostkę podstawową,
- listę zamienników,
- listę stron internetowych z opisem towaru.
Z poziomu karty towaru użytkownik może wyświetlić listę pozycji dokumentów sprzedaży dotyczących tego towaru.
Kontrahenci, urzędy, banki
Karta kontrahenta zawiera:
- podstawowe dane teleadresowe,
- formę i termin płatności, rabat ogólny, limit kredytowy
- listę rachunków bankowych
- Listę osób kontaktowych.
Z poziomu karty kontrahenta użytkownik może przeglądać listę dokumentów związanych z kontrahentem, ewidencję rozliczeń oraz indywidualny cennik.
Sprzedaż
Aplikacja służy do wystawiania m.in.:
- faktur VAT,
- paragonów,
- faktur do paragonu,
- faktur korygujących (ilościowych i wartościowych),
- faktur proforma,
- faktur zaliczkowych.
Dokumenty mogą być wystawiane w różnych walutach. System umożliwia pobieranie on-line tabeli kursów średnich NBP. Płatności dokumentu można podzielić ze względu na formy, terminy, a nawet płatników. Sposób numeracji dokumentów jest definiowany przez użytkownika i może być inny dla każdego typu dokumentu.
Zakup
Aplikacja służy do wystawiania:
- faktury zakupu,
- faktury korygujące (ilościowe i wartościowe),
- faktury zaliczkowe,
- zamówienia,
- oferty.
Magazyn
Użytkownik może dokumenty:
- wydania i przyjęcia towaru (WZ, PZ, PW, RW),
- przesunięcia wewnątrzmagazynowego (MM)
- korekty tych dokumentów.
Dokumenty można wystawiać ręcznie, a następnie przekształcać do faktur, mogą też powstawać automatycznie podczas wystawiania dokumentów handlowych. System prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową magazynu według wybranej metody rozliczania (standardowo: FIFO). System obsługuje wiele magazynów.
Zamówienia i oferty
Moduł Handel umożliwia wystawianie zamówień i ofert, co pozwala na pełne obsłużenie procesu sprzedaży i zakupu od procesu ofertowania po wystawienie faktury i zapłatę. Program można skonfigurować w ten sposób, by zamówienia od odbiorców rezerwowały towar w magazynie.
Generowanie zamówień do dostawcy
Użytkownik może przygotować zamówienie do dostawcy na podstawie:
- stanu towaru,
- ilości minimalnej,
- ilości zamówionej,
- ilości sprzedanej w wybranym okresie itp.
Umowy i faktury cykliczne
System umożliwia zarejestrowanie umowy na stałą dostawę lub wykonywanie usługi z okresowym fakturowaniem.